Jag har hopp om islandshästmänskligheten.

Tack alla som har kommenterat det jag skrivit på sistonde, både personligen och via ombud. Det ger mig hopp.

Det känns skönt att vi är många som gillar den hästkultur som islandshäst representerar. Den som har sina rötter på Island och inte i militären.

Det är bra!

Vi ska vara stolta som islandshästar, för det är en ras som ofta är både klok och stolt, och det ska vi vara stolta över. Vi ska vara modiga som våra hästar. Och personligen hade jag sett att vi ska vara fria i vår ”spirit” som islandshästar (men där verkar jag vara i minoritet, eller så är det bara dom andra som hörs mer).

Tack alla ni snälla!

Om eriksdal

Tankar kring hästar, ridning och annat som händer i livet.
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar